چگونه مشکلات موبایل را عیب یابی و تعمیر نماییم؟
نوشته شده توسط : پریسا راد

مشکلات موبایل گسترده بوده و ممکن است بنا به دلایل سخت افزاری و نرم افزاری گوناگونی رخ دهد. پایین آمدن سرعت گوشی، درست کار نکردن سیستم موقعیت یاب، وایفای، بلوتوث گوشی، مشکلات مربوط به Google Play Store برخی از رایج ترین مشکلات نرم افزاری گوشی و خرابی دوربین، اسپیکر، باتری، پردازنده مرکزی برخی از مشکلات سخت افزاری متداول در گوشی است که کاربران بسیاری با آن مواجه می شوند.

در این مطلب همراه ما باشید تا برخی از مهم ترین مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری در موبایل را بررسی نماییم.

مشکل کار نکردن دوربین گوشی

صدا دادن لنز دوربین، خارج شدن ناگهانی گوشی از حالت دوربین، سیاه بودن صفحه دوربین، فوکوس خود به خود دوربین، عمل نکردن فوکوس، تاری تصاویر گرفته شده دوربین برخی از رایج ترین مشکلات دوربین موبایل است.

عوامل گوناگونی باعث بروز مشکل در دوربین موبایل می شود. آب‌خوردگی و ورود مایعات به دوربین، امکان ضربه و یا خط و خش بر روی لنز، تغییر در تنظیمات گوشی، فلش شدن گوشی برخی از مهم ترین دلایل خراب شدن دوربین گوشی است.

برای تعمیر و عیب یابی دوربین گوشی توصیه می کنیم ابتدا دوربین را تمیز کنید، برنامه های نصب شده بر روی گوشی، حافظه گوشی، آی سی درایور دوربین، میکروفون مربوط به صدا بررسی کنید و در صورتی که با این موارد مشکل رفع نشد به تعویض دوربین بپردازید.

تعویض دوربین موبایل نیاز به تخصص کافی دارد که این تخصص از طریق کسب آموزش تعمیرات تخصصی موبایل به دست می آید.

مشکلات باتری گوشی

شارژ کردن طولانی مدت باتری، شارژ باتری با شارژرهای نامناسب، گرم شدن باتری و بسیاری از عوامل دیگر ممکن است باعث خراب شدن باتری موبایل شوند. برای تعمیر این قطعه از موبایل روش های گوناگونی وجود دارد. پاک کردن کانتکت های باتری (محل اتصال موبایل و باتری موبایل)، پوشاندن درزهای باتری گوشی، قرار دادن باتری در فریزر، القا پالس از یک باتری سالم به باتری معیوب، تعمیر به کمک لامپ ۱.۵ ولتی از جمله متداول ترین روش های تعمیر باتری معیوب است.

برای جلوگیری از بروز مشکل در باتری و تقویت آن توصیه می کنیم: اپلیکیشن های پرمصرف را شناسایی و آن ها را حذف نمایید، از قابلیت Power Saving استفاده کنید، گوشی خود را خنک نگهدارید، روشنایی صفحه نمایش گوشی را کاهش دهید، بلوتوث، موبایل دیتا و وای فای را در صورتی که از آنها استفاده نمی کنید خاموش کنید.

مشکلات اسپیکر گوشی

وارد شدن آب به اسپیکر گوشی یا مرطوب شدن آن، وارد شدن ضربه به گوشی و اسپیکر، نصب نرم افزارهای مخرب، تغییر در تنظیمات صدا گوشی، کثیف شدن اسپیکر، متصل بودن دستگاه با یک لوازم جانبی دیگری نظیر بلوتوث هندزفری یا هدست برخی از مهم ترین دلایل خراب شدن اسپیکر گوشی می باشد.

برای عیب یابی و تعمیر اسپیکر گوشی روش های متفاوتی وجود دارد. توصیه می کنیم ابتدا اتصال بلوتوث هندزفری یا هدست به گوشی را بررسی کنید. ریستارت گوشی، حذف برنامه های مزاحم، ریست فکتوری گوشی برخی از رایج ترین روش های تعمیر و عیب یابی اسپیکر گوشی می باشد.

پایین بودن سرعت گوشی

پایین بودن سرعت گوشی از جمله رایج ترین مشکلات نرم افزاری موبایل می باشد. برای رفع این مشکل توصیه می کنیم نرم افزارهای مورد نیاز را از سایت های معتبر مانند گوگل پلی استور یا اپ استور دانلود نمایید. همچنین برنامه هایی که می خواهید در بک گراند فعال باشند را مشخص کنید زیرا برخی از نرم افزارها در پس زمینه گوشی به فعالیت پرداخته و همین امر باعث افزایش فعالیت cpu و کاهش سرعت موبایل می شود.

مشکل عدم شناسایی کار حافظه

یکی از رایج ترین دلایل عدم شناسایی کارت حافظه خراب بودن آن می باشد. بنابراین برای رفع این مشکل توصیه می کنیم ابتدا این موضوع را بررسی نمایید. در صورت سالم بودن کارت حافظه توصیه می کنیم کارت حافظه خود را فرمت کنید برای این کار می توانید از یک نرم‌افزار ریکاوری مثل Data Recovery Wizard استفاده کنید.

مشکل عدم شناسایی موقعیت یاب گوشی

برای رفع این مشکل توصیه می کنیم در بخش تنظیمات گوشی Use GPS satellites را از بخش لوکیشن انتخاب نمایید. این کار باعث می شود دقت سرویس موقعیت یاب گوشی بیشتر شود.

چگونه مشکلات موبایل را به صورت تخصصی تعمیر کنیم؟

امروزه مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری گوشی با توجه به پیشرفت تکنولوژی موبایل بسیار پیچیده تر بوده و با مشاهده ویدئو یا مطالعه کتاب یا جزوات نمی توان به مهارت های تعمیر موبایل دست یافت. بهترین راه برای کسب مهارت های تعمیرات موبایل شناسایی بهترین آموزشگاه تعمیرات موبایل و شرکت در دوره های آن است.

امروزه آموزشگاه های متعددی در تهران و سایر شهرها دوره های موبایل را برگزار می نمایند. آموزشگاه فنی پارس یکی از بهترین آموزشگاه تعمیرات موبایل در کشور است که به صورت کاملا عملی و تخصصی دوره های تعمیرات موبایل را برگزار کرده و همه ساله کارآموزان بسیاری را وارد بازار کار پردرآمد تعمیرات موبایل می کند.

آموزش تعمیرات لوازم خانگی فنی حرفه ای، دوره پی ال سی فنی حرفه ای، آموزش تعمیر ecu، آموزش نصب و تعمیرات پکیج و کولر گازی ، آموزش تعمیر برد برخی از دیگر دوره های آموزشی برگزار شده در این آموزشگاه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره‌های این آموزشگاه می‌توانید به وب سایت آموزشگاه به آدرس/https://amoozeshgahfanni.com مراجعه نمایید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره ۰۲۱۶۶۱۲۲۹۰۸ تماس حاصل کنید.

منبع: عیب یابی مشکلات موبایل





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: